High Flyers Terriers
Image default
Aanbiedingen

SEO-promotie of context adverteren?

quickscan online marketing

Tegenwoordig is online promotie voor bijna elk bedrijf noodzakelijk. Dit betekent dat elke bedrijfseigenaar of marketeer vroeg of laat voor de vraag komt te staan ​​waar te beginnen met promoten of wat hij precies moet gebruiken om van de site een tool te maken die consequent winst oplevert voor het bedrijf? Het is niet voldoende om een ​​website te maken met nuttige inhoud en gemakkelijke navigatie. U moet mensen aantrekken die mogelijk uw klanten of kopers kunnen worden. Er zijn twee basistools om dit probleem op te lossen: contextuele reclame en SEO-promotie.

Het belangrijkste is om erachter te komen wat het verschil is tussen SEO en contextueel adverteren, en welke voor- en nadelen elke promotiemethode heeft.

Wat u moet weten over SEO

De taak van SEO-promotie (Search Engine Optimization) is ervoor te zorgen dat zoekmachines uw site beschouwen als een kwalitatief hoogstaand antwoord op vragen van gebruikers over goederen of diensten. Hoe beter de site is, hoe hoger deze wordt weergegeven in de SERP voor zoekopdrachten. Dit betekent dat meer mensen het zullen zien, wat zal leiden tot een toename van het verkeer en het aantal hits / verkopen.

HOE HET WERKT

Zoekmachines analyseren een site op basis van veel criteria, waaronder laadsnelheid van pagina’s, uniekheid van teksten, navigatiegemak en verschillende kenmerken van gebruikersgedrag die belangrijk zijn voor SEO. SEO is het werk van het ontwikkelen van een website en het verbeteren van de verschillende kenmerken ervan, die belangrijk zijn voor zowel zoekmachines als mensen.

Effect: zoekmachines zullen de site geleidelijk meer en meer gaan vertrouwen, dit zal ertoe leiden dat deze vaker in de TOP zal staan ​​volgens de nodige verzoeken van gebruikers, wat betekent dat het verkeer zal toenemen en uiteindelijk de winst die uw webresource oplevert. De termijn voor het behalen van de eerste resultaten van websitepromotie: 2–4 maanden. Op voorwaarde dat het werk aan de ontwikkeling van de structuur en functionaliteit, evenals het voorbereiden van hoogwaardige inhoud voor de site continu en systematisch wordt uitgevoerd.

Voor-en nadelen:

Het heeft een positief effect op de effectiviteit van elk promotiemiddel. U verbetert de site, waardoor deze nuttiger wordt voor alle bezoekers. Zo kan bijvoorbeeld het aantal hits van contextuele advertenties toenemen.

Langdurig effect. Als het je op een dag lukt om goede siteposities te behalen, zal dit resultaat je lang bijblijven. U kunt de promotiekosten verlagen of het werk stopzetten, maar u blijft shareware-verwijzingen ontvangen uit zoekresultaten.

Lange procedures. Bij onderwerpen met een laag of gemiddeld competitieniveau ziet u de eerste resultaten binnen 2 maanden. Als de concurrentie hoog is – binnen 5-6 maanden. Als de site moet worden verbeterd, wordt de termijn verlengd.

Onmogelijkheid om te voorspellen. U kunt de langetermijnvooruitzichten voor websitepromotie grofweg inschatten, maar het SEO-resultaat hangt af van de activiteit van concurrenten en veranderingen in de algoritmen van de zoekmachines. Hier is geen invloed op te uitoefenen.

Een belangrijk verschil tussen SEO is dat het resultaat geleidelijk wordt bereikt. Daarom is het erg belangrijk om bij aanvang de vooruitzichten van het project correct in te schatten, om geen tijd en middelen te verspillen.

Internetbureaus kunnen de vraag beantwoorden of uw site SEO nodig heeft, en kunnen ook een specifiek promotieplan aanbieden.

Over context adverteren

Herinner je je de pagina’s die in de bovenste regels van zoekmachines staan, maar er tegenover staat een inscriptie “reclame”? Dit is een van de soorten contextuele advertenties. Context bevat veel verschillende tools om verkeer naar een website te leiden of merkbekendheid op te bouwen. U kunt banners tonen aan doelgroepen met specifieke interesses; terug naar de site degenen die de wagen met goederen hebben achtergelaten; u kunt zelfs banners laten zien aan degenen die eerder andere banners hebben gezien maar niet naar uw site zijn gegaan.

HOE HET WERKT

Advertentiesystemen, bijvoorbeeld Google Ads, kunnen gebruikers op internet vinden op basis van bepaalde kenmerken en hun combinaties. Dit kan een zoekopdracht, interesse, woonplaats, actie op de site, inkomensniveau, enzovoort zijn. U kunt een tekstadvertentie, banner en zelfs video aan geselecteerde gebruikers laten zien om ze geïnteresseerd te houden. Als een persoon op contextuele advertenties klikt, wordt deze naar uw site geleid. Voor elke klik betaalt u aan advertentiesystemen een bepaald bedrag. Adverteerders strijden om verkeer door deel te nemen aan de veiling: hoe meer u bereid bent de site te betalen voor elke klik op uw advertentie, hoe vaker uw advertentie wordt weergegeven. Om contextueel adverteren effectief te laten zijn, moet u een redelijk evenwicht vinden tussen de kosten en de kosten om nieuwe klanten aan te trekken.

Effect: het verkeer naar uw webresource zal in vrij korte tijd toenemen. Bovendien kunt u de bekendheid van het bedrijf vergroten en door middel van advertenties informeren over gunstige voorwaarden en acties, zelfs voor gebruikers die nog niet naar uw product of dienst hebben gezocht.

De termijn voor het behalen van de eerste resultaten van contextueel adverteren: 1-2 dagen vanaf de lancering van de campagnes.

Inspanningen: regelmatige en tijdige aanvulling van het advertentiebudget, competente voorbereiding van voorstellen voor de doelgroep en constante optimalisatie van de kosten door competent beheer van campagne-instellingen in reclamebureaus.

Voor-en nadelen:

Snelle start. U ontvangt uw eerste aanmeldingen vrijwel onmiddellijk na de lancering van de advertentie.

Flexibel beheer. U kunt campagnes altijd stopzetten in het laagseizoen of uw advertenties snel wijzigen om mensen op de hoogte te stellen van een nieuwe promotie.

Een verscheidenheid aan scenario’s. Bijvoorbeeld: laat je mensen met de juiste interesses een spandoek zien over het bedrijf? een banner met een promotie laten zien aan degenen die het hebben gezien? voor degenen die erop hebben geklikt, maar geen aankoop hebben gedaan op de site, toont u een banner met een verzoek om terug te keren en een extra bonus.

Vereist constant investeringen. Als u geen geld meer heeft op uw rekening, is de reclame voorbij.

Hoge kosten per klik zijn mogelijk. Hoe hoger de concurrentie in het onderwerp, hoe meer adverteerders strijden om het publiek. Dit leidt tot “oververhitting” van de veiling en een stijging van de kosten per klik op de advertentie.

Het resultaat hangt van meer af dan alleen advertenties en instellingen. Als uw site ongemakkelijk is voor de gebruiker, zijn de prijzen hoger dan het marktgemiddelde en is er geen duidelijke verklaring waarom advertenties niet zo efficiënt zijn. Om resultaten te krijgen, moet u ook een product en een website ontwikkelen.

Contextueel adverteren is geschikt om een ​​verscheidenheid aan taken op te lossen: van het genereren van verkeer naar een online winkel met consumptiegoederen tot het promoten van een website van één pagina voor een nieuwe en onbekende service.

Contextuele advertenties kunnen worden opgezet en ondersteund door gespecialiseerde bureaus die met deze promotietool werken.

Wat te kiezen: context of SEO

SEO en contextueel adverteren hebben synergieën – deze tools kunnen in combinatie worden gebruikt. De context zal helpen om snel nieuwe kopers aan te trekken, en SEO zal de kwaliteit van de site helpen verbeteren en in de toekomst zorgen voor stabiel verkeer, zelfs zonder regelmatige investeringen.

Elk project is individueel. Een bureau dat zich bezighoudt met SEO en contextueel adverteren kan de vraag beantwoorden wat goed voor je is. 

https://www.webdeveloper.today/2020/12/django-translation-commonly-used.html

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html